M4E

Précédent   M4E > Discussions > HORS SUJET / OFF TOPIC

HORS SUJET / OFF TOPIC Dans cette section vous pouvez parler de n'importe quoi non-relié au monde de la moto. In this section you can discuss anything that's not motorcycle related.

Réponse

LinkBack Outils de la discussion Modes d'affichage
Vieux 29/01/2009, 22h52   #1 (permalink)
Stunter

Pouvoir de réputation: 1

Moto: XR50R XR100R CRF100 XR400R XR650L Supermot

Par défaut Very hard to see your Ex-bike "Stolen" for sale on Ebay and can't do $hit....

***Avant de lire je m'excuse que ce soit en Anglais , c'est un sujet que j'ai parti sur un site Americain.C'est une petite histoire Ebay..****

Alors la voici :

I was the 3rd owner of this 1998 XR400R bought in 2000 from a guy in Plantation Florida.
I spend a lot of time and money to built the bike for my liking.
-440cc Big bore kit.
-TM36 Mikuni Pumper carb.
-Different plastic ( more MX style ).
-Gold Excel rims with heavy duty spokes.
-FMF slip-on.
-Hot start.
-Tag fat-bar, etc.

Mid year in 2002 I got hurt twice and decided to sell my favorite bike to my best buddy that was ( and still ) lives in North-Miami.
Guess what happen ? The bike got stolen right in his back yard. :foul:
Cops came , did a report , I never wrote a bill of sale to my friend thinking he'll never need one so he didn't have the serial number and neither did I , since when I sold the bike a few years after I threw all papers I had related to that bike and I also moved from Florida in 2003 to Montreal Canada ( where I'm from ) .
Funny thing , I'm surfing Ebay looking for parts for my newly bought XR400R 2001 and I came across that XR ( The one I sold my friend back then ) .
Before going to far in that story I'm not saying the guy who has the bike for sale on Ebay is the one who stoled it but this is a good lead and I'm 100% sure it's my Ex-bike.
Pictures taken just before selling the bike to my friend :

The YZ is my friend's bike the one who will buy my XR400 not too long after those pictures were taken.

Here's the bike for sale on Ebay : ( plastic has been changed from when I owned the bike )

Here's the Ebay auction : ..clic here..

Here's a few question I asked the seller :

Dear mjracingmotors,
Hello !
I was wondering if this bike is stock ?
I know the plastic and rims has been changed but I'd like to know if motor, clutch , carb, etc. is stock from factory ?
If yes I was wondering if it's possible to take a look at the bike ( address and or phone number )
Thanks a lot !

His answer :
Hello, it has a different exhaust and carburator, you can see it anyday after 8 pm please call to schedule an appointment.

Regards,

Moises Abensur
MJ Racing Motors Inc.
2198 nw 162nd way
Pembroke Pines, Fl 33028
754 246 3432 Phone
305 847 5999 Fax

mjracingmotors@yahoo.com

Another question I asked him :

Ok cool , are you the original owner ?
If not how long have you own the bike and do you still have the original plastic ?
Thanks a lot.
His answer :

I'm not the original owner, I dont have the original parts.

Regards,

So since the cop didn't wrote the year on the Police report and that we were unable to provide a serial number there is nothing we can do.
Isn't it sad...:

Back in 1991 I had my CR250R stolen from me including my friends CR125R and my other buddy KX500 and not to mention my trailer , we never found or heard anything from the cop but this time we had all paper work ( serial number etc. ) .

This pisses me off to see that legally we can't do shit :foul:

If the seller doesn't know the bike he has for sale is stolen then he knows now !

Dernière modification par mpcv2000 ; 30/01/2009 à 07h28
mpcv2000 est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 30/01/2009, 02h54   #2 (permalink)
World champion

Pouvoir de réputation: 2

Moto: Yamaha R6 '99 bleu / 50 000 km

Par défaut

That sucks man Hope you can find a way around with your proofs to get your old bike back..
Mike123 est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 30/01/2009, 03h05   #3 (permalink)
World speed record

Pouvoir de réputation: 5

Moto: vfr 2006

Par défaut

use this, and go get it back

major est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 30/01/2009, 07h30   #4 (permalink)
Stunter

Par défaut

Citation:
Envoyé par Mike123 Voir le message
That sucks man Hope you can find a way around with your proofs to get your old bike back..

Je ne veut pas le bike vu que je l'ai vendu a mon chum mais j'aimerais que lui retrouve son bike.

C'est fou ce qu'on trouve sur internet..
Vieux 30/01/2009, 08h30   #5 (permalink)
12 O'clock

Pouvoir de réputation: 19
Reputation: 662 pistolio is a splendid one to beholdpistolio is a splendid one to beholdpistolio is a splendid one to beholdpistolio is a splendid one to beholdpistolio is a splendid one to beholdpistolio is a splendid one to behold

Moto: Jaune

Par défaut

wow, incroyable!
pistolio est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 30/01/2009, 09h40   #6 (permalink)
Moderateur

Pouvoir de réputation: 13
Reputation: 348 chaosExpanding is a jewel in the roughchaosExpanding is a jewel in the roughchaosExpanding is a jewel in the roughchaosExpanding is a jewel in the rough

Moto: '90 Yamaha FZR400 full factory + Honda XR100

Par défaut

Peut-être que ton assureur ou la SAAQ ou un autre organisme gouvernemental a encore le # de série dans l'historique de leur dossier... Ça vaudrait la peine de vérifier !
chaosExpanding est connecté maintenant   Réponse avec citation
Vieux 30/01/2009, 10h01   #7 (permalink)
Moderateur

Pouvoir de réputation: 12
Reputation: 134 racerdude413 will become famous soon enoughracerdude413 will become famous soon enough

Moto: 07 GSXR 750 (track), 89 Hawk GT (course) , 03 XR100

Par défaut

Serieux je m'excuse mais ben bon, je suis tellement ecoeurer du monde qui plaque pas leur bike et on pas d'enregistrement pour leur bike, tout ca pour sauver 50$ de taxes....
Ca fait 4 bikes de course americain que mes amis ont achetter depuis 2 mois, et y'en a pas un des 4 que le bike avait ete transferer au nom du proprio present.... ils avaient les papiers mais pas a leurs nom.... 2 des bikes avaient ete vendu plusieurs fois sans jamais changer de nom.....ca fait juste de la marde ces affaires la et en voici la preuve.....

(BTW aucun des 4 bikes etaient vole puisque les douanes americain on fait enquete sur les 4 motos)
racerdude413 est connecté maintenant   Réponse avec citation
Vieux 30/01/2009, 10h56   #8 (permalink)
Stunter

Par défaut

Citation:
Envoyé par racerdude413 Voir le message
Serieux je m'excuse mais ben bon, je suis tellement ecoeurer du monde qui plaque pas leur bike et on pas d'enregistrement pour leur bike, tout ca pour sauver 50$ de taxes....

Pour ton information , dans l'Etat de la Floride tu ne peut pas plaquer un vehicule hors route , dumoin c'etait comme ca quand je restait la de 99 a 2003 , c'etait aussi comme ca de 1989 @ 1992.

En ce qui me concerne J'ai toujour plaquer mes vehicules , mes quatre motos que je possede en ce moment one des plaques valide.. mais en Floride c'est different.
Vieux 30/01/2009, 11h02   #9 (permalink)
Stunter

Par défaut

Citation:
Envoyé par racerdude413 Voir le message
(BTW aucun des 4 bikes etaient vole puisque les douanes americain on fait enquete sur les 4 motos)
Ca veut rien dire , le XR400R 1998 que l'on parle plus haut a ete voler avec un rapport de Police a l'appuis mais ni moi ou mon chum avait le numero de serie , ce qui veut dire que ce bike pourrais venir au Canada sans probleme meme si c'est un bike voler...C'est tres facile pour des voleurs qui s'y connaissent un peut de traverser des bikes voler..

Je dit pas que les bikes de tes chums sont voler mais ca pourrais facillement etre possible.
Vieux 30/01/2009, 11h20   #10 (permalink)
Moderateur

Pouvoir de réputation: 12
Reputation: 134 racerdude413 will become famous soon enoughracerdude413 will become famous soon enough

Moto: 07 GSXR 750 (track), 89 Hawk GT (course) , 03 XR100

Par défaut

Citation:
Envoyé par mpcv2000 Voir le message
Pour ton information , dans l'Etat de la Floride tu ne peut pas plaquer un vehicule hors route , dumoin c'etait comme ca quand je restait la de 99 a 2003 , c'etait aussi comme ca de 1989 @ 1992.

En ce qui me concerne J'ai toujour plaquer mes vehicules , mes quatre motos que je possede en ce moment one des plaques valide.. mais en Floride c'est different.
Tu peux pas le plaquer mais tu as quand meme un Title (enregistrement) et le title est transferer d'une personne a l'autre ... tout vehicule avec un numero de serie a un enregistrement avec.... j'ai vecu en floride 7 ans... et j'ai eu 2 commerce de vehicules la bas....
racerdude413 est connecté maintenant   Réponse avec citation
Réponse

Liens sociaux

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages