![]() |
|
|
|||||||
| Videos Si vous avez un lien d'un bon clip de moto que vous aimeriez partager, veuillez le mettre ici. If you have a link for a nice bike movie you would like to share with everyone else, please post it here. |
![]() |
|
|
LinkBack | Outils de la discussion | Modes d'affichage |
|
|
#1 (permalink) |
|
12 O'clock
![]() Date d'inscription: juillet 2004
Pouvoir de réputation: 22 Reputation: 333
![]() ![]() ![]() ![]() Moto: DRZ400SM 05(rue et dirt) - GSX-R600 K5(track) - XR100 2002 |
Merveille ou patente a gosse ( 2ieme choix a mon avis)
R-Bike, a Shape Shifting Motorcycle posted by Shinkaze at 9:58 AM (PermaLink) Now how is this for a cool idea? For our non-riders asking "why do this?", the angle of the front forks determines much of a motorcycle's personality. At a very high rake (like a your classic chopper) the front wheel always wants to point straight ahead, This gives you a calm, stable relaxing ride. On a hyper-maneuverable bike like a dirt bike, the forks are practically straight up and down, this gives you a twitchy fast reacting nimble machine. Sport Bikes are closer to the dirt bike side of rake, cruisers on the chopper side.... you get the idea. Most riders I know dream of having two bikes, a long distance cruiser, and a sporty maneuverable mountain carver. The problem for most of us is that if you have a sport bike, you're typically worn out by the time you get to the good twisty roads, or if you have a cruiser, you're dragging your boards in the mountains. So here is a very novel solution that accomplishes both goals in one package. Literally a shape-shifting motorcycle, just in time for the Transformer movie. :-) http://videos.streetfire.net/video/a...0b00154487.htm http://videos.streetfire.net/video/6...0b001442e6.htm |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
World champion
![]() Date d'inscription: août 2005
Pouvoir de réputation: 0 Reputation: 10
![]() Moto: ZX9R '99 |
Si je veux rider un motocross je vais embarquer sur un cross...et si je veux prendre une ride de twisties, je vais prendre ma Ninja, got the point?! Bel exercisse de design par contre...
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
12 O'clock
![]() Date d'inscription: juillet 2004
Pouvoir de réputation: 22 Reputation: 333
![]() ![]() ![]() ![]() Moto: DRZ400SM 05(rue et dirt) - GSX-R600 K5(track) - XR100 2002 |
c'est pour passer d'un cross a un sportbike...c 'est pour avoir le "easy/slow/stable handling" d'un custom/chopper et le sharp/fast handling d'un sportbike
bref ca reste que c devietn un frame avec plein de pivot, donc plein de'endroit qui ont potentiellement des "lousse" |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
12 O'clock
![]() Date d'inscription: novembre 2003
Pouvoir de réputation: 12 Reputation: 233
![]() ![]() ![]() Moto: Little Bee brulée - perte totale |
Faut pas qu'une parti de ton corp pogne la dedans.....
c'est affreux et inutile. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Moderateur
![]() Date d'inscription: février 2003
Pouvoir de réputation: 21 Reputation: 433
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moto: Buelldozer XB12X 2007 et ZMX Best Racing Pocket Bike |
Moi la seule chose qui m'est venu à l'esprit en voyant ça, c'est...............
|
|
|
|
![]() |
| Liens sociaux |
| Outils de la discussion | |
| Modes d'affichage | |
|
|
Discussions similaires
|
||||
| Discussion | Auteur | Forum | Réponses | Dernier message |
| Dirt bike (pit bike) 125cc a vendre | GSXR7502003 | Motos (À vendre ou recherchées) | 2 | 05/08/2009 13h00 |
| Pocket Bike et E-Bike à vendre !!! | Prauz | Motos (À vendre ou recherchées) | 7 | 20/04/2008 15h44 |
| bike sport comme premier bike??? | douglaowens | Motosports / Sportbikes | 11 | 19/05/2007 16h27 |
| Pièces de Mini MX, Pit Bike, Dirt bike !!! | MX Racing | MXR Sports | 0 | 18/05/2006 12h21 |
| Après le bike a poil, le bike en phentex !!!! | rock n roll | Photos | 22 | 10/06/2004 02h11 |